ALOË VERA

Kruiden en hun betekenis, gebruik van kruiden, uit de natuur, genezen met kruiden, ziekteondersteuning, thee, reiniging van ruimten, en huid en haar verzorging
Plaats reactie
mediumtarotlady
Site Admin
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 27-07-2014 14:31

ALOË VERA

Bericht door mediumtarotlady » 23-04-2015 12:07

Aloe Vera is tegenwoordig een heel bekend wondhelend en genezend middel dat ook inwendig ingenomen kan worden. Het wordt echter al 4000 jaar medicinaal gebruikt. In producten die je koopt wordt tegenwoordig vaak de aloine verwijderd omdat de Amerikaanse Food & Drug Association dat element verbiedt. Aloë Vera als laxeermiddel heeft voornamelijk de aloine nodig, en dan zou je het sap van een plantje uit je eigen tuin of van een potplant in huis moeten drinken zodat die stof niet verwijderd is. Inwendige inname van het sap (je kunt Aloë Vera Juice overal kopen), helpt bij een hele serie dingen, maar je moet het voor jezelf uittesten, want mensen reageren heel divers op Aloë Vera. Bij mij verergert mijn zonneallergie er bijvoorbeeld door, als ik gel ervan uitwendig gebruik , maar het lost inwendig ingenomen (het sap ervan) wel allerlei dingen op zoals puistjes of zo.

Uitwendig gebruik zou goed kunnen helpen bij eerste- en tweedegraadsverbrandingen, bij herpes en psoriasis en schimmelinfecties (aloë vera is schimmeldodend).

Daarnaast zou het een verbetering van het bloedsuikergehalte kunnen geven bij diabetes. Een test bij mijzelf na de inname van 1 slok Aloë Vera leverde een verlaging van de bloedsuikerspiegel van 0.2 punten in een uur, en 1 punt in 110 minuten op. Het werkt dus wel.

Bij een maagzweer zou het ook goed dienst doen.

Tandpasta met aloë vera zou tandplak tegengaan en ach, als je een plantje in huis hebt doe je gewoon wat sap van een stengel over je tandpastaJ

Aloë Vera heeft een hele reeks van eigenschappen: ontstekingsremmend, helpt bij inwendige pijn, zou helpen bij jeuk, verbetert het vochtgehalte in de huid, is huidregenererend, stopt virussen, is ontgiftend, en is bacteriedodend (helpt wel met de aanmaak van goede bacteriën). Het versterkt het immuunsysteem, verhoogt je tolerantiegrens bij allergieën, nornaliseert maagzuur, en helpt de darmflora. Wat Aloë Vera doet is iets heel belangrijks, het helpt je lichaam namelijk zichzelf te genezen. Jupiter/Pluto is de sterkste geneescombinatie die je wat de planeten betreft kunt bedenken en veel mensen beschouwen Aloë Vera als een wondermiddel waardoor ze nooit meer naar de dokter hoeven. En een “wondermiddel” wat het zelfgenezend systeem van je lichaam op gang brengt, past goed bij Jupiter/Pluto: omdraaiing naar gezondheid. Maar ik heb het teken Ram of de planeet Mars er bij nodig vanwege de scherpe punten, dus wordt het Jupiter/Pluto in Ram. Nu is Jupiter/Pluto ook de geneeskracht bij kanker en Aloë Vera kan zeker verlichting brengen in dat geval, en het helpt bij de neveneffecten van chemotherapie. Ook bij AIDS en M.S. kan het dienst doen, omdat het het immuunsysteem versterkt.

Aloë Vera kan verder ingezet worden bij astma, artritis, artrose, vetzucht, (obesitas), verstuikingen, bloedarmoede, depressie en slapeloosheid, en om het cholesterolgehalte te verlagen.

Een Aloë Vera plant in huis kan dus ook geen kwaad al kan ik Aloë Vera juice gewoon uit de natuurvoedingswinkel aanraden of koop het op je vakantie in Madeira. Zorg er voor dat de plant genoeg zonlicht krijgt en geef hem niet te veel water (hij slaat het water wel op in de bladeren). Om het sap er uit te krijgen verwijder je een van de lagere bladeren en snijdt die gewoon door.
Het mooiste aan de mens, is de glimlach

Plaats reactie

Terug naar “Kruidenhoekje”