De onzekerheid bij het maken van beslissingen

Heb je ergens iets gelezen,en past het nergens echt onder,dan is dit de plaats.
Plaats reactie
mediumtarotlady
Site Admin
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 27-07-2014 14:31

De onzekerheid bij het maken van beslissingen

Bericht door mediumtarotlady » 22-02-2015 13:59

Het maken van een beslissing
Het kan zijn dat je in je leven een weloverwogen beslissing wil nemen. Bijvoorbeeld als je gaat verhuizen. Dit kan ook gaan over je werksituatie en er zijn nog meer situaties te bedenken waarin je een weloverwogen beslissing wil nemen.

Voorbeeld: het kopen van een huis.
Laat ik als voorbeeld het kopen van een huis nemen. Het kan zijn dat je nu ergens woont waar je eigenlijk niet meer zo op je gemak woont. Er zijn recent nieuwe mensen in de straat komen wonen waar je het niet mee kan vinden, of er is veel overlast die je nu helemaal beu bent, etc. Je gaat nadenken over dit alles. Wil ik wel gaan verhuizen? Wil ik niet gaan verhuizen? En zo ja, ga ik dan een koophuis nemen of ga ik huren? Je gaat de voor en nadelen naast elkaar leggen, maar ergens ben je nog steeds onzeker. Zal de buurt waar ik heen ga wel een leuke buurt zijn? Hoe zullen de buren zijn? Is er overlast, en zo ja hoe erg is die?

Er zijn veel dingen die je je kan afvragen over een nieuwe buurt, en hoe meer vragen je hebt, des te onzekerder je kan worden over deze beslissing. Het gevolg is dat je daardoor geen beslissing neemt en ongelukkig de huidige situatie blijft voortzetten.

Experimenteren is aards en niet de doorslaggevende factor.
Je kan experimenten uitvoeren om te kijken wat er zou gebeuren als je iets doet, bijvoorbeeld rekensommetjes maken als je bang bent dat je een huis niet kan betalen of in een buurt rond gaan lopen om te kijken of je iets ziet waar je je aan zou kunnen storen. Het doen van experimenten kan je helpen om het nemen van de beslissing uit te stellen, maar het zal niet zorgen dat je de beslissing kan nemen. Natuurlijk, door veel experimenten uit te voeren die keer op keer bevestigen dat het kan, zul je twijfel wegnemen. Maar zo lang je er niet klaar voor bent, zul je altijd blijven twijfelen ongeacht de resultaten van je experimenten. Daarnaast is en blijft een experiment een experiment. Dat wil zeggen: een experiment kan zeggen dat iets goed is, en als je het experiment daarna nog een keer voert kan het ineens zeggen dat het niet goed is. Een experiment is slechts een vorm van indicatie.

Je moet er aan toe zijn.
Zoals al eerder aangegeven, je moet eraan toe zijn voordat een wens uit gaat komen. Wil je gaan verhuizen, dan zal je pas de juiste stappen ondernemen wanneer je echt besloten hebt dat je gaat verhuizen. Bij het houden van experimenten ben je geen beslissing aan het nemen, maar je bent puur aan het testen. Je kan zeggen: okee, om dit probleem aan te pakken ga ik eens kijken of het werkt als ik dit doe. Dit is een leuke gedachte, maar werkt bij voorhand niet. Als jij niet 100% achter je beslissing staat (en bij een test sta je er zeker niet achter (anders was het geen test)), dan zal de oplossing ook niet de oplossing zijn die je probleem op lost. Hooguit is de oplossing een indicatie. Want als je test, dan vraag je om een indicatie.

Vertrouwen hebben in het lot.
Als je zover bent dat je voorbij de fase bent met testen, en je wil er voor de volle 100% voor gaan, dan zeg ik: doen! Heb vertrouwen dat het goed komt. Het lot zal je altijd proberen gelukkig te maken, en als je nu in een huis woont waar je niet gelukkig bent, dan zal het lot je helpen om een huis te vinden waar je wel gelukkig bent.

Dit geeft een heel mooi voordeel. Het kan zijn dat je bang bent, dat als je inderdaad gaat verhuizen, dat het je dan gaat tegen vallen. Het lot zal ervoor zorgen dat je je gelukkig voelt in dit huis. Het zal niet tegen gaan vallen, zolang jij je laat lijden door het lot en je gevoel. Stel dat je een huis ziet en je denkt, ik ga deze proberen, terwijl het niet het mooie huis is dat het lot voor je in petto heeft, weet dan, dat het lot ervoor zal zorgen dat je dit huis niet krijgt, zodat je dat andere veel mooiere huis wel zal krijgen.

Vind je het moeilijk om de eerste stap te zetten, kijk dan of je iemand kent die je daarmee kan helpen. Ga een gesprek aan, en laat het lot je mee voeren.

De knop omzetten.
Zodra je eenmaal besloten hebt dat je het gaat doen, en je hebt het vertrouwen dat het goed komt, dan zul je zien dat alles vanzelf gaat. De knop gaat om, en het lot kan je geven waar je om vraagt. Mensen zullen je pad kruisen die jou kunnen helpen om bij je doel te komen, en voor je het weet ga je balen dat je dit niet véél eerder gedaan hebt.

Veel plezier bij het hebben van vertrouwen in het lot. Lachebek Dat het je zal geven waar je naar verlangd.
Het mooiste aan de mens, is de glimlach

Plaats reactie

Terug naar “Paranormale/Spirituele informatie of verhalen”