Waarom muziek belangrijk is in ons leven

Heb je ergens iets gelezen,en past het nergens echt onder,dan is dit de plaats.
Plaats reactie
mediumtarotlady
Site Admin
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 27-07-2014 14:31

Waarom muziek belangrijk is in ons leven

Bericht door mediumtarotlady » 22-02-2015 13:57

Als ik aan mensen vraag waarom voor hun muziek belangrijk is, dan hoor ik vaak dingen als: het is lekker om naar iets te kunnen luisteren om daarin weg te kunnen dromen.

Dat dit goed werkt is over het algemeen wel bekend, maar er zit nog een veel diepere gedachtengang achter muziek.

Wist je namelijk dat wanneer een artiest een nummer schrijft, hij dit doet om zijn gevoel te uiten?

Wist je ook dat jij als luisteraar goed in staat bent om dit gevoel op te vangen?

Om dit beter uit te leggen zal ik een voorbeeld geven.

Je hebt vast wel eens gemerkt dat je op sommige momenten de ene soort muziek mooier vind dan op andere momenten. Sterker nog, het kan zo zijn dat je een bepaald nummer helemaal te gek vind en dit het liefst 100x op herhaling luisterd.

Wanneer dit laatste gebeurd, is dit een reactie van je onderbewustzijn die je iets wil duidelijk maken.

Wanneer je merkt mee te zingen met een liedje, ga dan stilstaan bij de tekst van dit liedje. Luister (en vertaal de tekst desnoods) en ga na waar het liedje over gaat. De tekst waar dit nummer over gaat, dan wel de emotie die bij het nummer hoort, speelt op dat moment in jouw leven een rol.

Als je bijvoorbeeld een nummer hoort met de tekst: "I missed you the other night, am angry for that" (of iets wat erop lijkt) wat naar het nederlands vertaald naar: Ik miste je die avond en ik ben er kwaad om; dan heb jij eenzelfde situatie meegemaakt die je niet verwerkt hebt. Het luisteren van deze muziek is een poging om deze emoties te verwerken danwel dat je onderbewustzijn aangeeft dat je iets met deze emoties moet doen. Denk bijvoorbeeld eraan om met die persoon te praten.

Een ander voorbeeld: "I really don't like it that you push my buttons" wat vertaald naar: Ik vind het niet leuk dat je op mijn knoppen drukt; wil zeggen dat iemand macht over je uitoefend en je daar van baalt. Ga na wie het is, en zorg ervoor dat dit niet meer je leven beheerst.

Dus kortom, muziek is best belangrijk in ons leven, maar nu weet je ook dat als een nummer je heel erg aanspreekt het vanuit je onderbewustzijn komt.
Het mooiste aan de mens, is de glimlach

Plaats reactie

Terug naar “Paranormale/Spirituele informatie of verhalen”