de spirituele boodschappen van een kind

Dit is een speciaal hoekje voor vragen en antwoorden over je ervaringen met kinderen(eigen of niet) maar ook voor Kinderen en hun Spiritualiteit.
Plaats reactie
mediumtarotlady
Site Admin
Site Admin
Berichten: 447
Lid geworden op: 27-07-2014 14:31

de spirituele boodschappen van een kind

Bericht door mediumtarotlady » 22-02-2015 12:34

De spirituele boodschappen van een kind

Lieve papa en mama. Ik wil je deze spirituele wetten uitleggen zodat jullie weten hoe belangrijk spiritualiteit is in de opvoeding. Ik wil jullie meegeven wat mijn ziel al weet en wat jouw ziel onbewust of bewust ook weet. Dat de reden van onze samenkomst niet zomaar is en dat er signalen zijn die ik geef of die het leven/kosmos geeft om jouw duidelijk te maken wat je wil weten. Ik hoop dat dit je inspireert ontspannen met de opvoeding om te gaan. Zodat jij en ik een ontspannen basis hebben binnen het gezin.

1. Ik ben bij jullie gekomen omdat ik jullie heb uitgekozen en jullie hebben mij uitgekozen. Ik ben niet van jou maar bij jou. Op een onbewust niveau hebben engelen ervoor gezocht dat het juiste kindje bij het juiste gezin komt. Maak je daarom niet ongerust dat jullie mij niet alles kunnen geven wat jullie wensen. Ik krijg alles wat ik nodig heb en wat ik niet krijg leer ik op een andere manier van andere mensen. Als je mij hierin los kan laten komt alles goed.

2. Ik heb mijn eigen pad te gaan. Daarin zitten mijn lessen. Deze zijn anders dan die van jullie. Het is goed mijn eigen unieke pad te leren zien zodat jullie begrijpen dat jullie mij kunnen ondersteunen en begeleiden naar de toekomst waarbij ik vertrouwen krijg in mijn eigen weg. Als jullie mijn weg niet begrijpen zullen jullie mij niet voldoende ruimte geven om op eigen wijze te leren.

3. Alles is goed zoals het is. Soms lijkt het misschien helemaal niet zo te gaan zoals het moet gaan. Misschien heb je de wens dat het allemaal anders moet. Maar het gaat precies zoals het moet gaan. Ik ben hier niet omdat jij als ouder alles al weet, ik ben hier omdat jij ervoor gekozen hebt samen met mij te leren.

4. Wat andere mensen doen heeft ons iets te zeggen. Leer mij niet de schuld te geven aan de ander als deze ongewenst gedrag vertoont. Dan leer je mij bang te zijn/blijven. Leer mij de spirituele les dat alles een reden heeft en deze mensen een spiegel voor mij zijn. De boodschap kan zijn bij mijzelf te blijven en leren hier sterker in te worden of te leren dat ik mij kan ontwikkelen tot een beter mens met meer vaardigheden in de omgang met anderen. Help mij herinneren aan een keuze.

5. Alles in het leven komt goed. Soms zit het allemaal helemaal tegen. Dat is het moment dat we leren. Door emoties de ruimte te geven komt er heling in onszelf. Het leven heeft op zo’n moment niet het doel ons dwars te zitten maar te laten zien hoe er heling ontstaat. Dit is tevens een kans dichter naar elkaar toe te groeien en de waarde van familie te voelen. Heling ontstaat door emoties te doorvoelen en niet gelijk te vechten of de strijd aan te gaan. Voelen helpt mij te leren om te gaan met het leven. Vechten helpt mij te verzetten tegen alles wat ik op mijn pad krijg terwijl dit nu juist mijn unieke levenspad vertegenwoordigd. Dit zal kracht geven en maakt mij sterk.

6. Wij zijn bij elkaar om te leren en te groeien. Ik ben in jouw leven gekomen om deze groei vernieuwing bij te dragen. Ik kom jou deze vernieuwing brengen zodat je dingen op een andere manier kunt gaan zien. Zo ontstaan er voor jou ook nieuwe wegen en leer je kijken naar nieuwe opties. Wees niet bang om te groeien. Ik weet al lang dat je niet alles kunt weten, samen groeien we door naar elkaar te luisteren. Dit maakt de band van liefde alleen maar sterker. Jouw kwetsbaarheid ontmoet mijn kwetsbaarheid en dat maakt ons vriendjes voor het leven.

7. Het leven hoeft niet perfect te zijn zodat ik kan groot groeien zonder zorgen. Het zijn de lessen die mij duidelijkheid zullen geven wie ik ben en wat ik hier komt doen. Hierin ligt veel kracht en wijsheid in verborgen. Ik heb het recht op zoek te gaan naar deze kracht en wijsheid zodat ik deze eigen kan maken en ik begrijp wat mijn doelen zijn hier op aarde.

8. Ik ben niet beter of slechter dan een ander. Ik ben alles en ook weer niets. Dit maakt mij compleet. Ookal doet de wereld om jou heen soms vermoeden dat het allemaal anders zou moeten zijn. Deze maatschappij heeft veel eisen waar ik niet allemaal aan kan voldoen. Heb geduld met mij. Als ik niet kan voldoen aan de eisen die een ander aan mij stelt dan is dat heel menselijk en geen falen. Ik ben niet slecht in onderwijs, ik hoef niet beter mijn best te doen, ik ben niet minder dan de ander, ik groei niet sneller als je daar meer tijd in stopt, ik ben wie ik ben. Vertrouw!

9. Ik ben één met alles om mijn heen. Ik ben een ziel in het lichaam van een mens. Ik weet wie ik ben en anders dan volwassenen ben ik niet op zoek naar mijzelf. Ik vind mijzelf in alles om mij heen. Ik vind mijzelf in de natuur, in de mens, in de aarde, in de maatschappij, in de dierenwereld, in voeding, in beweging en vooral in spel. Spel is het magie. En vanuit magie is alles ontstaan. Ontneem mij het spel en de magie niet want anders weet ik straks niet meer waarom ik hier op aarde leef en hoe de kosmos werkt. Leer mij dat alles mogelijk is, dat alles kan en dat ik mijn leven kan vormgeven op mijn eigen unieke wijze. De magie zit in mijzelf en ik kan mijn leven creëren zoals ik wil.

10. Ik ben verbonden met jou. Vanuit de ziel kunnen wij dat goed voelen maar vanuit onze persoonlijkheid zijn wij twee totaal verschillende mensen. Ontdek in mij wat anders is en heb dit lief. Heb alles lief wat anders is dan jou want dan kan je zien wie ik werkelijk ben. Probeer mij niet te maken zoals jij want dan zal ik tegengas geven of onzeker worden. Dan kun je niet meer de verbinding van de ziel voelen die in eerste instantie ons op een heel diep niveau verbindt. Door dit te kunnen voelen kunnen wij alles overwinnen.

11. Verantwoordelijkheid is anders dan je denkt. Jij bent niet alleen verantwoordelijk voor mijn geluk. Het is jouw verantwoordelijkheid mij te leren mijn eigen geluk te vinden. Vallen en opstaan hoort erbij.

12. Open staan voor groei, het brengt ons een nieuwe weg. Het is onmogelijk als ouder alles te weten. Maar het is moeilijk voor mij als je niets wilt leren. Alles wat jij leert over jezelf zal je helpen meer ruimte voor jezelf te maken waardoor er automatisch meer ruimte komt voor mij. Blijf open staan voor groei en durf eens uit oude patronen en aangeleerd gedrag te stappen. Sta niet alleen open voor wetenschap maar ook voor mensen die vernieuwend denken. Zij weten ook dingen over mij die de wetenschap niet belangrijk vindt om te onderzoeken. Ik zal je nog meer liefde laten voelen ook als je denkt dat dit bijna niet mogelijk is.

Lieve papa en mama, blijf vooral trouw aan je gevoelens. Veel van jouw eigen wijsheid is je in de afgelopen jaren afgeleerd. Ik weet dat want ik voel jou pijn. In plaats daarvan heb je geleerd te luisteren naar een ander. Dit houdt bij jouw angsten in stand. De weg van vertrouwen in hart en intuïtie wordt in deze maatschappij ingevuld door hoogopgeleiden mensen die geleerd hebben hun hart en intuïtie uit te schakelen en met feiten te komen die uit onderzoek voortkomen. Lieve mama, jouw intuïtie heb je niet voor niets gekregen, tevens bezit jij alle moeder eigenschappen die je van nature hebt meegekregen om jouw kind goed aan te voelen.
Lieve papa, ook jouw intuïtie is heel sterk. Het kan zijn dat je andere dingen voelt dan mama, het is goed te voelen hoe jullie elkaar aanvullen of misschien ben je meer gericht op feiten en wetenschap. Leer elkaar aan te vullen want dan geef je mij een goede basis mee waarin in kan opgroeien in vertrouwen. Zo weet ik niet beter of de wereld is te vertrouwen en ik ben hier veilig. Zo kan ik opgroeien in geborgenheid en vormen jij en ik een sterk team.




bron:


http://www.bewustopvoeden.nl/opvoeding/ ... B4Vp_l_ssQ


vond hem wel de moeite waard om te delen
Het mooiste aan de mens, is de glimlach

Plaats reactie

Terug naar “Kinderen & Spiritualiteit”